Początek prac 2 grudnia 2020 roku. Polskie Koleje Państwowe przekazały informacje o rozpoczęciu robót budowlanych dla inwestycji: „Przebudowa dworca kolejowego Węgliniec”. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, wyłoniony został wykonawca, firma BERGER BAU POLSKA z Wrocławia. Wartość prac to 36 468 205,70 zł. Jest ona dofinansowana ze środków unijnych. Planowany termin jej zakończenia to pierwsza połowa 2022 roku.Będzie to jedno z bardziej złożonych zadań w ramach programu inwestycji ...
Początek prac 2 grudnia 2020 roku. Polskie Koleje Państwowe przekazały informacje o rozpoczęciu robót budowlanych dla inwestycji: „Przebudowa dworca kolejowego Węgliniec”. W wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, wyłoniony został wykonawca, firma BERGER BAU POLSKA z Wrocławia. Wartość prac to 36 468 205,70 zł. Jest ona dofinansowana ze środków unijnych. Planowany termin jej zakończenia to pierwsza połowa 2022 roku.Będzie to jedno z bardziej złożonych zadań w ramach programu inwestycji dworcowych na lata 2016-2023. W ramach inwestycji przebudowane zostaną budynki tzw. starego i nowego dworca, część kładki dla pieszych nad torami oraz wiaty przylegające do budynków dworcowych. Węgliniec to jeden z 17 dworców kolejowych w województwie dolnośląskim, który zostanie zmodernizowany. Jednocześnie jest to jedna z najtrudniejszych inwestycji, której efektem końcowym będzie dworzec łączący w sobie aspekty historyczne z nowoczesnością i funkcjonalnością. Metamorfozę przejdzie również wnętrze budynku. Na parterze, w dawnej poczekalni 3. i 4. klasy znajdującej się w zachodniej części dworca, zaprojektowano przestrzeń obsługi podróżnych składającą się z poczekalni, poczekalni dla rodziców z dziećmi, pomieszczenia kas biletowych oraz toalet. Natomiast w części, gdzie w XIX wieku znajdowała się poczekalnia 1. i 2. klasy, docelowo mają mieścić się kameralna sala kinowa oraz przestrzeń wystawiennicza prowadzona przez samorząd lokalny. W reszcie skrzydła wschodniego zaprojektowano pomieszczenia przeznaczone dla Straży Ochrony Kolei. W przestrzeni związanej z obsługą podróżnych zostaną zamontowane elektroniczne tablice przyjazdów i odjazdów pociągów, a także nowoczesny system informacji głosowej.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
Poza budynkiem tzw. nowego dworca przebudowie będzie poddany również sąsiadujący z nim, pochodzący z 1846 roku, stary dworzec, który jest stylizowany na zamek obronny z dwoma symetrycznymi wieżami mierzącymi 18,6 m każda. Podobnie jak w przypadku nowego dworca renowacji zostanie poddana elewacja zabytkowego budynku wraz z detalami architektonicznymi, które podkreśli iluminacja. Dawny dworzec przejdzie również przebudowę wnętrz wraz dostosowaniem ich pod wynajem dla spółek kolejowych. Przy okazji realizacji inwestycji, żeby miała ona kompleksowy charakter, podpisano umowę o współpracy z PKP PLK. Jej zakres oprócz współpracy przy realizacji inwestycji w zakresie wiat wokół budynku dworca, zawiera zobowiązanie, w ramach którego PKP PLK przeprowadzi prace związane z zaprojektowaniem i budową pochylni z kładki dla pieszych w kierunku ulicy Kolejowej oraz krawędzi peronowych sąsiadujących z budynkiem dworca Węgliniec. Dzięki inwestycji perony będą wyższe, w związku z czym będą bardziej komfortowe dla podróżnych przy wsiadaniu do pociągu. |
|||||||||||||||||||||
|
||